diumenge, 3 de gener del 2010

La contesa electoral blaugrana: tants caps, tants barrets.

Una volta més, des de Sang Culé agraïm a la directiva del Barça que es comporti de tal manera que tot sembli una novel·la, no sabem si negra o més aviat de folletí culebronesc amb ganivetades per l'esquena i amics que deixen de ser-ho d'un dia per a l'altre.

Perquè en feu comparacions, us ensenyem primer un fragment de Sang Culé i tot seguit una notícia apareguda a El Mundo Deportivo, on s'avalua la contesa electoral ja oberta.



pg. 38

 —Els grups opositors són set, però cap d’ells era enemic acèrrim del President... cap tret d’un.

—El de l’Oriol Rosales —s’anticipa el detectiu.

 —Exacte. Veig que lliges els diaris esportius. Com bé saps, ell va organitzar la moció de censura contra el President. Fins i tot va organitzar una plataforma d’oposició: el Tigre Grana. Anaven forts. Supose que recordes que el President va perdre la moció, però mantenint-se amb més del 35% dels vots a favor per a poder continuar, ja que segons els estatuts este percentatge és suficient.

 —Però llavors, el Rosales va treure prop d’un 65%! En cas d’eleccions arrasa! —observa el detectiu.

 —Açò és molt difícil que passe. Este 65% és la part descontenta de socis, però hi ha set candidatures —explica en Pechuan, bregat en temes interns—. I és molt difícil que una de sola arreplegue més del 35% fidel a Joan Gil. I una candidatura unitària contra ell no es pot formar... —Fa una pausa, com si hagués de confessar quelcom més compromès—. De fet, açò que et diré ara, Xavier Soley, que se la sap llarga, s’ho ha guardat, però algunes candidatures són submarins de la nostra, per debilitar l’única oposició real: la d’Oriol Rosales —quan esmenta el nom, es nota un canvi de to que indica ràbia—. Este paio és el Judes que en el seu dia va abandonar la junta directiva per afany de protagonisme, amb uns xocs frontals amb Joan Gil que van arribar a les mans. Açò no va ser publicat als diaris. En altres paraules, Oriol Rosales és l’únic dels set candidats que voldria vore mort Joan Gil, més que per beneficis polítics, per odis personals profunds. I té capacitat per acomplir el seu desig. Ell és el més ferm candidat en la llista de sospitosos... o com a mínim a ser qui li va obrir la porta de la zona vip a Pol Quintanilla.


El Mundo Deportivo - 27/12/2009
La campaña más larga


  • Se abre la contienda de un proceso iniciado con la moción
  • Rosell es el favorito frente a los continuistas y Ferran Soriano es la incógnita
Joan Poquí

La campaña electoral más larga de la historia del Barça (podría decirse que comenzó con la moción de censura de 2008) está a punto de dejar atrás la fase de 'guerra fría' para entrar en sus primeros episodios de contienda abierta. Con un aspirante claramente posicionado en el papel de favorito, Sandro Rosell, los primeros escarceos deberían servir para determinar quién o quiénes serán sus rivales en las urnas, en fecha aún por determinar. En la actual directiva se dibujan dos candidaturas, aunque al final podría llegar una sola, mientras que la figura central del momento actual de la entidad, Josep Guardiola, será un espectador de lujo que no tomará partido por ninguno de los aspirantes. Durante la primera quincena de enero quedará establecido todo el mapa electoral.

Rosell todavía no ha presentado su equipo en sociedad, pero ya anunció en 2008, durante la campaña del voto de censura, que cuando hubiese elecciones, estaría a punto para presentarse. Si todavía no ha hecho el anuncio oficial, pues, es por una cuestión del calendario de su estrategia.

En principio, el gran rival de Sandro debería surgir de la actual junta. Con un rédito deportivo inmejorable, la candidatura continuista (o continuadora, según les gusta decir a los directivos) debe tener muchas posibilidades de ganar en la contienda. El problema al que se enfrenta el continuismo de la gestión actual es la escisión, aparentemente irremediable, que vive la actual junta. Tras sobrevivir a la moción, en 2008, los directivos asumieron el compromiso de consensuar un candidato. Pero Laporta se apartó de ese plan inicial y aupó al liderazgo a dos directivos de su confianza, Sala Martín y Godall. Quienes no aceptan ese liderazgo, que en los últimos días se ha decidido que ostentará Godall, se han concentrado en torno a Jaume Ferrer, a quien dan apoyo ya sea porque era el plan inicial o porque Godall no los quiere en su lista.

El factor Soriano

El universo electoral, sin embargo, no acaba en Rosell y el continuismo. La gran incógnita reside en qué hará Ferran Soriano, que se fue tras la moción junto con otros siete directivos. Soriano, según fuentes cercanas a él, sólo iría como presidenciable (no irá en una lista que no encabece). Puede seguirle buena parte del grupo que dimitió hace año y medio: Albert Vicens, Marc Ingla, Clàudia Vives-Fierro y Antoni Rovira. Estos cuatro ex directivos pueden entrar activamente en campaña aunque no lo haga Soriano, entrando en alguna lista. En cambio, Evarist Murtra, muy cercano a Pep Guardiola, que le dedicó el Mundial de clubs provocando un pequeño terremoto en la junta, no lo hará. Probablemente, Josep Lluís Vilaseca y Xavier Cambra adoptarán la misma actitud.

Quedan otros frentes. El ex miembro del 'Elefant Blau' y de la Comissió Social Agustí Benedito, que dimitió a raíz del caso de la intercesión de Laporta en la compra del Mallorca por parte de un grupo inversor de Uzbekistán, ya ha anunciado que se presentará. También lo ha hecho el precandidato en las elecciones de 2006 Jaume Guixà. Otras alternativas darán el paso al frente durante el mes de enero.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada